علی اکبری - شاهد

علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





                   بهداشت

 

بهداشت فردي    

    بهداشت فردي متشکل از روش‌ها و اصولی جهت پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ها و پاکیزه نگه‌داشتن اعضای بدن است. ساده‌ترین کارها مانند شستشوی دست‌ها یا کل بدن، پاکیزگی مو و ناخن و رعایت اصول پاکیزگی لباس و پوشش‌های فردی می‌تواندسلامت یک فرد را تا حدود بسیار زیادی تأمین کند.

بهداشت غذایی

 هدف بهداشت غذايي پیشگیری از آلودگی غذایی، گسترش بیماری‌ها، و جلوگیری از مسموميت غذایی است. قوانین بهداشتی غذایی راه‌های امنی را برای آماده کردن و نگهداری مناسب مواد غذایی، و خوردن درست غذا ذکر می‌کنند.

  بهداشت در جهان اسلام   

 

با ظهورش درقرن هفتم پس از میلاد،اسلام تأکید زیادی بر رعایت بهداشت و پاکیزگی داشت. علاوه بر ضرورت پاکیزگی در حین  نمازهاي پنجگانه باوضو وغسل، واجبات و توصیه‌های دیگری (از جمله رعایت بهداشت غذایی،مسواك زدن،...) در رابطه با رعایت بهداشت در دین اسلام وجود دارد.

 

بهداشت فردی پایهٔ اصلی سلامت فرد و در نهایت یک جامعه را تشکیل می‌دهد. با رعایت چندین نکتهٔ ساده و روزمره در زندگی فرد، امنیت بالایی برای وی حاصل می‌شود که نتیجهٔ آن پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود.

 

بهداشت به زبان فارسي دري «صحت» علم و هنر پیشگیری از بيماريها، طولانی کردن عمر و بالا بردن سلامتي به‌وسیلهٔ کوشش‌های اجتماعی است. بر همین اساس، برای بهداشت فردي، عمومي،رواني وغذايي تعریف‌هایی وجود دارد.



[ 14 آذر 1391برچسب:, ] [ 19:23 ] [ ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 130
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 156
بازدید ماه : 598
بازدید کل : 293106
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب